Virgin Atlantic Airways vluchten met vertraging
Vertrokken | Vlucht | Bestemming | Status | |
---|---|---|---|---|
04-26 20:24 | VS4443 | Minneapolis | +91 min | |
04-27 10:49 | VS3932 | Amsterdam | +144 min | |
04-26 21:41 | VS2648 | Norfolk | +102 min | |
04-27 10:18 | VS6803 | Parijs | +128 min | |
04-26 21:15 | VS3058 | Charleston | +114 min | |
04-26 22:49 | VS5088 | Detroit | +127 min | |
04-26 23:14 | VS4451 | Atlanta | +186 min | |
04-26 22:33 | VS4959 | Mexico City | +77 min | |
04-26 21:12 | VS4541 | Salt Lake City | +68 min | |
04-26 22:51 | VS5411 | El Paso | +73 min | |
04-27 00:34 | VS2212 | Memphis | +63 min | |
04-26 22:05 | VS1729 | Chicago | +60 min | |
04-27 00:36 | VS4228 | Boston | +65 min | |
04-26 20:00 | VS4989 | Seattle | +65 min | |
04-27 00:34 | VS3529 | Charlotte | +68 min | |
04-26 23:09 | VS2811 | Atlanta | +282 min | |
04-27 10:35 | VS6829 | Amsterdam | +70 min | |
04-27 11:37 | VS3914 | Amsterdam | +355 min | |
04-26 23:59 | VS4405 | Minneapolis | +121 min | |
04-26 22:09 | VS3693 | Las Vegas | +69 min | |
04-27 01:31 | VS2459 | Fort Wayne | +115 min | |
04-27 10:10 | VS2646 | Atlanta | +239 min |
Virgin Atlantic Airways (ook wel Virgin Atlantic genoemd) is een luchtvaartmaatschappij opgericht door de flamboyante zakenman Richard Branson. Het is in 1982 opgericht als British Atlantic Airways en met de overname in 1984 door Virgin Group werd de naam gewijzigd in Virgin Atlantic Airways. Op 22 juni 1984 werd de eerste lijnvlucht uitgevoerd tussen Gatwick en Newark met een geleasde Boeing 747-200. In 1986 werd er een Boeing aangeschaft voor vluchten tussen Gatwick en Miami. Al snel volgden meer vliegtuigen voor nieuwe routes tussen Gatwick en New-York, Gatwick en Tokyo en Gatwick en Los Angeles. In 1987 lanceerde Virgin Atlantic een dienst tussen Luton en Dublin met tweedehands Vickers turbopropvliegtuigen, maar dit werd in 1990 stopgezet. De luchtvaartmaatschappij exploiteerde in 1989 een lijndienst tussen Maastricht en London Luton Airport.
In 1999 nam Singapore Airlines een minderheidsbelang in de luchtvaartmaatschappij, maar in 2012 nam Delta Air Lines dit belang over voor 277 miljoen euro. Minder dan de helft dan wat Singapore Airlines betaalde in 1999. Door de overname kreeg Delta Air Lines toegang tot de landingsrechten op London Heathrow Airport, een van de grootste luchthavens van Europa. In 2017 werd bekend dat de Air France-KLM een aandelenbelang van 31% in Virgin Atlantic Airways zou nemen voor 250 miljoen euro. In 2019 werd bekend dat deze samenwerking niet doorging, maar dat de samenwerking die er al was samen met Delta Air Lines wel bleef bestaan. Vooral voor vluchten over de Atlantische Oceaan was deze samenwerking belangrijk.
Door de coronacrisis in 2020 en 2021 vroeg Atlantic Airways steun aan de Britse regering. De aanvraag voor 570 miljoen werd afgewezen. Als gevolg hiervan zette Virgin Group 51% van de aandelen van de luchtvaartmaatschappij te koop. In juli werd een overeenkomst bereikt voor een financiering van 1,2 miljard pond die verstrekt werd door onder andere Amerikaanse hedgefonds Davidson Kempner Capital Management en de Virgin Group zelf. Daarnaast hebben een aantal grote schuldeisers schulden kwijtgescholden om het voortbestaan van de luchtvaartmaatschappij te garanderen.