China Southern Airlines

China Southern Airlines is een luchtvaartmaatschappij uit China. De vloot van China Southern Airlines bestaat uit 582 vliegtuigen en het gemiddelde vliegtuig is 7.3 jaar oud. De afgelopen 5 jaar zijn er geen vliegtuigen van China Southern Airlines neergestort.

Klik hier voor de officiële website van China Southern Airlines. Wil je contact met de luchtvaartmaatschappij? Vaak kan dit ook via de social media kanalen van China Southern Airlines.

China Southern Airlines vluchten met vertraging

VertrokkenVluchtBestemmingStatus
04-26 17:10CZ3911Ürümqi+95 min
04-26 11:06CZ7872Cairo+61 min
04-26 14:19CZ3521Hangzhou+244 min
04-26 15:05CZ3216Huadu, Guangzhou+190 min
04-26 14:42CZ3639Nantong+149 min
04-26 15:26CZ3092Huadu, Guangzhou+61 min
04-26 14:45CZ6222Nanning (Jiangnan)+65 min
04-26 15:27CZ8548Rongcheng, Jieyang+110 min
04-26 15:24CZ6280Nanning (Jiangnan)+94 min
04-26 15:11CZ6336Zhengzhou+81 min
04-26 14:16CZ8711Hangzhou+106 min
04-26 14:59CZ3599Nanjing+149 min
04-26 16:07CZ6624Sanya (Tianya)+72 min
04-26 15:04CZ3860Rongcheng, Jieyang+73 min
04-26 14:45CZ5172Wuhan+120 min
04-26 14:50CZ3797Hangzhou+82 min
04-26 15:22CZ3257Xuzhou+91 min
04-26 14:53CZ6012Ürümqi+803 min
04-26 16:55CZ3169Beijing / Langfang+90 min
04-26 15:20CZ3966Bao'an, Shenzhen+65 min
04-26 15:08CZ3863Hangzhou+168 min
04-26 17:21CZ3633Harbin+72 min
04-26 15:53CZ3846Wuhan+98 min
04-26 16:26CZ3678Shanghai+61 min
04-26 12:25CZ6289Quzhou+168 min
04-26 16:51CZ6619Wuhan+311 min
04-26 16:26CZ5150Bao'an, Shenzhen+156 min
04-26 15:57CZ3858Rongcheng, Jieyang+85 min
04-26 16:06CZ3196Huadu, Guangzhou+166 min
04-26 16:21CZ8495Xi'an+76 min
04-26 15:37CZ6850Bao'an, Shenzhen+187 min
04-26 15:57CZ6361Hunnan, Shenyang+77 min
04-26 18:28CZ3088Bao'an, Shenzhen+243 min
04-26 19:26CZ8712Bao'an, Shenzhen+196 min
04-26 15:31CZ6095Ho Chi Minh City+121 min
04-26 16:47CZ3554Bao'an, Shenzhen+92 min
04-26 08:15CZ7734Amsterdam+75 min
04-26 16:22CZ3453Chengdu+102 min
04-26 16:51CZ3301Tianjin+171 min
04-26 15:12CZ3466Bao'an, Shenzhen+87 min
04-26 16:35CZ3844Huadu, Guangzhou+111 min
04-26 17:12CZ3510Huadu, Guangzhou+126 min
04-26 19:56CZ3798Bao'an, Shenzhen+176 min
04-26 16:16CZ3313Maotai+190 min
04-26 16:18CZ3976Zhengzhou+73 min
04-26 16:52CZ6755Zhenxing, Dandong+94 min
04-26 16:51CZ6592Bao'an, Shenzhen+151 min
04-26 17:00CZ8672Wuhan+95 min
04-26 17:11CZ8717Yinchuan+81 min
04-26 17:12CZ3884Huadu, Guangzhou+72 min
04-26 23:23CZ5796Bao'an, Shenzhen+143 min
04-26 18:08CZ6622Bao'an, Shenzhen+96 min
04-26 17:55CZ3814Huadu, Guangzhou+150 min
04-26 18:49CZ3158Bao'an, Shenzhen+79 min
04-26 17:24CZ5145Yanji+125 min
04-26 18:42CZ3232Huadu, Guangzhou+80 min
04-26 17:39CZ6336Hohhot+60 min
04-26 19:00CZ6452Nanjing+105 min
04-26 19:55CZ3540Huadu, Guangzhou+100 min
04-26 19:31CZ6643Ganjingzi, Dalian+100 min
04-26 19:35CZ3753Xiamen+105 min
04-26 20:28CZ3996Huadu, Guangzhou+253 min
04-26 21:37CZ6547Hangzhou+67 min
04-26 21:05CZ5885Sanya (Tianya)+90 min

China Southern Airlines is ontstaan door een herstructurering van CAAC Airlines in 1988. CAAC (Civil Administration of China) was de luchtvaartafdeling van de CAAC en de monopolist op het gebied van burgervluchten. Door de herstructurering werd China Southern Airlines één van drie grootste luchtvaartmaatschappijen in China naast Air China en China Eastern Airlines. In termen van aantal passagiers dat vervoert worden per jaar is China Southern Airlines ook een top 10 speler wereldwijd. Belangrijkste hubs zijn Guangzhou Baiyun International Airport en Bejing Daxin Airport. De luchtvaartmaatschappij is grotendeels eigendom van de Chinese Staat.

De CAAC was opgericht in 1949. Deze organisatie was verantwoordelijk voor bijna alles wat met de burgerluchtvaart te maken had. Passagiersvervoer, luchtverkeersleiding, onderzoek, opleiding van personeel en noem zo maar op. In 1984 besloot de Chinese overheid tot het decentraliseren van deze taken wat resulteerde in een aantal regionale luchtvaartmaatschappijen en een aantal hoofdmaatshappijen namelijk, Air China, China Southern Airlines, China Eastern Airlines en China Southwest Airlines. In 1991 begon China Southern Airlines te vliegen onder haar eigen naam en kleuren. Dat waren op dat moment al 160 vluchten per dag. In 1993 werd de decentralisatie en het volledig losmaken van de CAAC afgerond.

In december 1995 ondertekenden de Chinese en Amerikaanse regeringen een luchtvaartovereenkomst. Deze overeenkomst zou non-stop vluchten tussen de twee landen mogelijk maken. In 1996 kwam daar de mogelijkheid bij om naar Amsterdam te vliegen. Hierdoor ontstond de rechtstreekse verbinding Guangzhou-Amsterdam. Om de groei vol te houden kreeg China Southern Airlines in 1997 een notering op de beurzen van New-York en Hong Kong. Hiermee haalde maatschappij bijna 600 miljoen euro op. 

Inmiddels werken er rond de 65.000 mensen bij China Southern Airlines waarvan 6500 piloten.