China Southern Airlines vluchten met vertraging
Vertrokken | Vlucht | Bestemming | Status | |
---|---|---|---|---|
04-26 17:10 | CZ3911 | Ürümqi | +95 min | |
04-26 11:06 | CZ7872 | Cairo | +61 min | |
04-26 14:19 | CZ3521 | Hangzhou | +244 min | |
04-26 15:05 | CZ3216 | Huadu, Guangzhou | +190 min | |
04-26 14:42 | CZ3639 | Nantong | +149 min | |
04-26 15:26 | CZ3092 | Huadu, Guangzhou | +61 min | |
04-26 14:45 | CZ6222 | Nanning (Jiangnan) | +65 min | |
04-26 15:27 | CZ8548 | Rongcheng, Jieyang | +110 min | |
04-26 15:24 | CZ6280 | Nanning (Jiangnan) | +94 min | |
04-26 15:11 | CZ6336 | Zhengzhou | +81 min | |
04-26 14:16 | CZ8711 | Hangzhou | +106 min | |
04-26 14:59 | CZ3599 | Nanjing | +149 min | |
04-26 16:07 | CZ6624 | Sanya (Tianya) | +72 min | |
04-26 15:04 | CZ3860 | Rongcheng, Jieyang | +73 min | |
04-26 14:45 | CZ5172 | Wuhan | +120 min | |
04-26 14:50 | CZ3797 | Hangzhou | +82 min | |
04-26 15:22 | CZ3257 | Xuzhou | +91 min | |
04-26 14:53 | CZ6012 | Ürümqi | +803 min | |
04-26 16:55 | CZ3169 | Beijing / Langfang | +90 min | |
04-26 15:20 | CZ3966 | Bao'an, Shenzhen | +65 min | |
04-26 15:08 | CZ3863 | Hangzhou | +168 min | |
04-26 17:21 | CZ3633 | Harbin | +72 min | |
04-26 15:53 | CZ3846 | Wuhan | +98 min | |
04-26 16:26 | CZ3678 | Shanghai | +61 min | |
04-26 12:25 | CZ6289 | Quzhou | +168 min | |
04-26 16:51 | CZ6619 | Wuhan | +311 min | |
04-26 16:26 | CZ5150 | Bao'an, Shenzhen | +156 min | |
04-26 15:57 | CZ3858 | Rongcheng, Jieyang | +85 min | |
04-26 16:06 | CZ3196 | Huadu, Guangzhou | +166 min | |
04-26 16:21 | CZ8495 | Xi'an | +76 min | |
04-26 15:37 | CZ6850 | Bao'an, Shenzhen | +187 min | |
04-26 15:57 | CZ6361 | Hunnan, Shenyang | +77 min | |
04-26 18:28 | CZ3088 | Bao'an, Shenzhen | +243 min | |
04-26 19:26 | CZ8712 | Bao'an, Shenzhen | +196 min | |
04-26 15:31 | CZ6095 | Ho Chi Minh City | +121 min | |
04-26 16:47 | CZ3554 | Bao'an, Shenzhen | +92 min | |
04-26 08:15 | CZ7734 | Amsterdam | +75 min | |
04-26 16:22 | CZ3453 | Chengdu | +102 min | |
04-26 16:51 | CZ3301 | Tianjin | +171 min | |
04-26 15:12 | CZ3466 | Bao'an, Shenzhen | +87 min | |
04-26 16:35 | CZ3844 | Huadu, Guangzhou | +111 min | |
04-26 17:12 | CZ3510 | Huadu, Guangzhou | +126 min | |
04-26 19:56 | CZ3798 | Bao'an, Shenzhen | +176 min | |
04-26 16:16 | CZ3313 | Maotai | +190 min | |
04-26 16:18 | CZ3976 | Zhengzhou | +73 min | |
04-26 16:52 | CZ6755 | Zhenxing, Dandong | +94 min | |
04-26 16:51 | CZ6592 | Bao'an, Shenzhen | +151 min | |
04-26 17:00 | CZ8672 | Wuhan | +95 min | |
04-26 17:11 | CZ8717 | Yinchuan | +81 min | |
04-26 17:12 | CZ3884 | Huadu, Guangzhou | +72 min | |
04-26 23:23 | CZ5796 | Bao'an, Shenzhen | +143 min | |
04-26 18:08 | CZ6622 | Bao'an, Shenzhen | +96 min | |
04-26 17:55 | CZ3814 | Huadu, Guangzhou | +150 min | |
04-26 18:49 | CZ3158 | Bao'an, Shenzhen | +79 min | |
04-26 17:24 | CZ5145 | Yanji | +125 min | |
04-26 18:42 | CZ3232 | Huadu, Guangzhou | +80 min | |
04-26 17:39 | CZ6336 | Hohhot | +60 min | |
04-26 19:00 | CZ6452 | Nanjing | +105 min | |
04-26 19:55 | CZ3540 | Huadu, Guangzhou | +100 min | |
04-26 19:31 | CZ6643 | Ganjingzi, Dalian | +100 min | |
04-26 19:35 | CZ3753 | Xiamen | +105 min | |
04-26 20:28 | CZ3996 | Huadu, Guangzhou | +253 min | |
04-26 21:37 | CZ6547 | Hangzhou | +67 min | |
04-26 21:05 | CZ5885 | Sanya (Tianya) | +90 min |
China Southern Airlines is ontstaan door een herstructurering van CAAC Airlines in 1988. CAAC (Civil Administration of China) was de luchtvaartafdeling van de CAAC en de monopolist op het gebied van burgervluchten. Door de herstructurering werd China Southern Airlines één van drie grootste luchtvaartmaatschappijen in China naast Air China en China Eastern Airlines. In termen van aantal passagiers dat vervoert worden per jaar is China Southern Airlines ook een top 10 speler wereldwijd. Belangrijkste hubs zijn Guangzhou Baiyun International Airport en Bejing Daxin Airport. De luchtvaartmaatschappij is grotendeels eigendom van de Chinese Staat.
De CAAC was opgericht in 1949. Deze organisatie was verantwoordelijk voor bijna alles wat met de burgerluchtvaart te maken had. Passagiersvervoer, luchtverkeersleiding, onderzoek, opleiding van personeel en noem zo maar op. In 1984 besloot de Chinese overheid tot het decentraliseren van deze taken wat resulteerde in een aantal regionale luchtvaartmaatschappijen en een aantal hoofdmaatshappijen namelijk, Air China, China Southern Airlines, China Eastern Airlines en China Southwest Airlines. In 1991 begon China Southern Airlines te vliegen onder haar eigen naam en kleuren. Dat waren op dat moment al 160 vluchten per dag. In 1993 werd de decentralisatie en het volledig losmaken van de CAAC afgerond.
In december 1995 ondertekenden de Chinese en Amerikaanse regeringen een luchtvaartovereenkomst. Deze overeenkomst zou non-stop vluchten tussen de twee landen mogelijk maken. In 1996 kwam daar de mogelijkheid bij om naar Amsterdam te vliegen. Hierdoor ontstond de rechtstreekse verbinding Guangzhou-Amsterdam. Om de groei vol te houden kreeg China Southern Airlines in 1997 een notering op de beurzen van New-York en Hong Kong. Hiermee haalde maatschappij bijna 600 miljoen euro op.
Inmiddels werken er rond de 65.000 mensen bij China Southern Airlines waarvan 6500 piloten.