Gebr. Heineman na 10 jaar terug op Düsseldorf Airport

Na een pauze van tien jaar is Gebr. Heinemann stijlvol teruggekeerd op de luchthaven van Düsseldorf met vier elegant gerenoveerde duty-free en reiswaarde-winkels, die samen ongeveer 3.700 vierkante meter aan winkelruimte beslaan.

Heinemann heeft het contract voor deze duty-free winkels in januari binnengehaald, waarbij ze het stokje overnamen van het bedrijf World Duty Free van de Dufry Group, dat de Duitse reisdetailhandelaar in 2013 opvolgde. De vorige samenwerking tussen Heinemann en de luchthaven liep 20 jaar lang van 1992 tot eind 2012.

De vier winkels bieden elk een uniek ontwerp, met productassortimenten aangepast aan de doelgroepen van elke locatie.

De non-Schengenwinkel in Terminal C, met 1.300 vierkante meter de grootste van de winkels, is gemodelleerd naar de bekende Düsseldorfse boulevard Königsallee, een winkelstraat in de stad met flagshipstores van wereldberoemde ontwerpermerken.

De winkel op niveau 1 in Terminal B heeft een ‘stedelijk chique’ thema. Hier ligt de nadruk op het jonge en levendige imago van Düsseldorf, weerspiegeld bijvoorbeeld in het grote en kleurrijke graffiti kunstwerk bij de ingang van de winkel.

De winkel op niveau 2 in dezelfde terminal, een ode aan de oude binnenstad van Düsseldorf aan de oever van de Rijn, voegt een bijzondere flair toe met zijn ontwerpelementen, waaronder muren met een bakstenen afwerking.

In alle vier winkels wordt de sterke band met Düsseldorf benadrukt door de prominente aanwezigheid van regionale merken. Dit omvat Killepitsch, Rhein Gin en Siegfried Gin, die te vinden zijn in de ‘Local Heroes’-gebieden van de winkels.

Heinemann zegt dat de herinrichting van de vier winkels een bijzondere nadruk legt op duurzaam meubilair. Alle items zijn vervaardigd om een lange levensduur te hebben, weinig middelen te verbruiken en het bedrijfsklimaat te minimaliseren.

Het formaat kenmerkt zich door een hoge mate van flexibiliteit. Hierdoor kan de retailer snel en efficiënt reageren op de behoeften van klanten door het assortiment, promoties, proeverijen en productpresentaties te veranderen met behulp van het bestaande meubilair.

Chief Sales Officer van Gebr. Heinemann, Florian Seidel, die 23 jaar geleden zijn carrière begon als trainee op de luchthaven van Düsseldorf, vertelde: “Het is een bijzondere dag voor ons. Terugkeren na tien jaar naar een luchthaven waar we 20 jaar eerder hebben gewerkt, is een soort thuiskomen. Het is echt emotioneel voor mij persoonlijk en opwindend voor het bedrijf.