Virgin Atlantic Airways

Virgin Atlantic Airways is een luchtvaartmaatschappij uit . De vloot van Virgin Atlantic Airways bestaat uit 21 vliegtuigen en het gemiddelde vliegtuig is 3.4 jaar oud. De afgelopen 5 jaar zijn er geen vliegtuigen van Virgin Atlantic Airways neergestort.

Klik hier voor de officiële website van Virgin Atlantic Airways. Wil je contact met de luchtvaartmaatschappij? Vaak kan dit ook via de social media kanalen van Virgin Atlantic Airways.

Virgin Atlantic Airways vluchten met vertraging

VertrokkenVluchtBestemmingStatus
04-27 21:31VS3597Salt Lake City+82 min
04-27 23:00VS2249Los Angeles+171 min
04-27 22:23VS2736Green Bay+71 min
04-27 20:51VS4132Los Angeles+142 min
04-27 22:06VS2355Boise+109 min
04-27 23:43VS2305Moline+86 min
04-27 20:56VS4487Spokane+117 min
04-28 01:47VS2217New Orleans+112 min
04-27 22:02VS3693Las Vegas+67 min
04-27 23:20VS3739Missoula+65 min
04-28 00:16VS1981Bismarck+70 min
04-27 23:07VS3693Tucson+62 min
04-28 17:35VS301Londen+60 min
04-28 16:05VS3943Atlanta+125 min
04-28 15:55VS3808New York+70 min
04-28 07:43VS2441Lansing+483 min
04-28 10:16VS2433Detroit+70 min

Virgin Atlantic Airways (ook wel Virgin Atlantic genoemd) is een luchtvaartmaatschappij opgericht door de flamboyante zakenman Richard Branson. Het is in 1982 opgericht als British Atlantic Airways en met de overname in 1984 door Virgin Group werd de naam gewijzigd in Virgin Atlantic Airways. Op 22 juni 1984 werd de eerste lijnvlucht uitgevoerd tussen Gatwick en Newark met een geleasde Boeing 747-200. In 1986 werd er een Boeing aangeschaft voor vluchten tussen Gatwick en Miami. Al snel volgden meer vliegtuigen voor nieuwe routes tussen Gatwick en New-York, Gatwick en Tokyo en Gatwick en Los Angeles. In 1987 lanceerde Virgin Atlantic een dienst tussen Luton en Dublin met tweedehands Vickers turbopropvliegtuigen, maar dit werd in 1990 stopgezet. De luchtvaartmaatschappij exploiteerde in 1989 een lijndienst tussen Maastricht en London Luton Airport.

In 1999 nam Singapore Airlines een minderheidsbelang in de luchtvaartmaatschappij, maar in 2012 nam Delta Air Lines dit belang over voor 277 miljoen euro. Minder dan de helft dan wat Singapore Airlines betaalde in 1999. Door de overname kreeg Delta Air Lines toegang tot de landingsrechten op London Heathrow Airport, een van de grootste luchthavens van Europa. In 2017 werd bekend dat de Air France-KLM een aandelenbelang van 31% in Virgin Atlantic Airways zou nemen voor 250 miljoen euro. In 2019 werd bekend dat deze samenwerking niet doorging, maar dat de samenwerking die er al was samen met Delta Air Lines wel bleef bestaan. Vooral voor vluchten over de Atlantische Oceaan was deze samenwerking belangrijk.

Door de coronacrisis in 2020 en 2021 vroeg Atlantic Airways steun aan de Britse regering. De aanvraag voor 570 miljoen werd afgewezen. Als gevolg hiervan zette Virgin Group 51% van de aandelen van de luchtvaartmaatschappij te koop. In juli werd een overeenkomst bereikt voor een financiering van 1,2 miljard pond die verstrekt werd door onder andere Amerikaanse hedgefonds Davidson Kempner Capital Management en de Virgin Group zelf. Daarnaast hebben een aantal grote schuldeisers schulden kwijtgescholden om het voortbestaan van de luchtvaartmaatschappij te garanderen.