In Palermo zijn 180 klanten van TUI gestrand door technische problemen met het vliegtuig. Na een dag wachten in de luchthaven zijn zij vrijdagavond naar een hotel gebracht. Een geplande vlucht op zaterdagochtend kon ook niet doorgaan, wat leidde tot meer dan 24 uur vertraging.
TUI-woordvoerder Piet Demeyere legde uit dat het om een gehuurd toestel van de Duitse maatschappij LEAV gaat. “Er is een technisch probleem en we hebben tijd nodig om het vliegtuig vluchtklaar te maken”, aldus Demeyere.
De gestrande passagiers werden vrijdag rond 17:00 uur per bus naar een hotel vervoerd, een uur rijden van Palermo. Zaterdagochtend vroeg zouden zij worden opgehaald voor een nieuwe vlucht, die gepland stond om 8:00 uur.
Echter, midden in de nacht werd gemeld dat deze vlucht niet door kon gaan door aanhoudende technische problemen. “TUI stuurt nu een nieuw vliegtuig vanuit Brussel om ons op te halen”, vertelt een passagier. De nieuwe vertrektijd is zaterdag om 14:00 uur gepland.
Dit is niet het eerste incident met een technisch defect bij TUI. In juli waren 170 Belgen al eens vast komen te zitten in Napels en Palermo, sommigen zelfs voor een tweede keer.