Aeroméxico

Aeroméxico is een luchtvaartmaatschappij uit Mexico. De vloot van Aeroméxico bestaat uit 47 vliegtuigen en het gemiddelde vliegtuig is 7.7 jaar oud. De afgelopen 5 jaar zijn er geen vliegtuigen van Aeroméxico neergestort.

Klik hier voor de officiële website van Aeroméxico. Wil je contact met de luchtvaartmaatschappij? Vaak kan dit ook via de social media kanalen van Aeroméxico.

Aeroméxico vluchten met vertraging

VertrokkenVluchtBestemmingStatus
04-19 17:16AM3211Atlanta+69 min
04-19 18:56AM3351New York+116 min
04-19 15:29AM793Guadalajara+276 min
04-20 00:00AM8265Reggio Calabria+73 min
04-19 23:48AM8235Firenze+75 min
04-20 01:04AM6626Nürnberg+154 min
04-19 22:15AM3713Atlanta+214 min
04-19 22:54AM3791Dallas-Fort Worth+108 min
04-20 01:11AM3438New York+170 min
04-19 22:22AM3638Atlanta+370 min
04-20 10:55AM7671Londen+65 min
04-19 22:29AM3814Norfolk+74 min
04-20 08:13AM4048Detroit+120 min
04-20 08:10AM3656Atlanta+132 min

De grootste luchtvaartmaatschappij in Mexico is Aeroméxico. In Latijns Amerika is het zelfs de op een na grootste luchtvaartmaatschappij met dagelijks honderden vluchten wereldwijd. Het is tevens een van de maatschappijen die de SkyTeam alliantie heeft opgericht. Dit is een samenwerking tussen grote luchtvaartmaatschappijen waaronder KLM, Aeroflot en dus Aeroméxico om klanten een uitgebreider netwerk van vluchten aan te kunnen bieden.

Aeroméxico werd op 15 september 1934 opgericht met de naam Aeronaves de México. In de jaren vijftig werden verschillende concurrende luchtvaartmaatschappijen overgenomen om te groeien. Een belangrijke maatschappij die overgenomen werd was Aerovias Guest. Deze maatschappij vloog naar Madrid en Parijs en dat waren strategisch interessante routes om te kunnen aanbieden.

Begin 2000 had Aeroméxico een vloot van ongeveer 60 vliegtuigen. In datzelfde jaar werd de SkyTeam alliantie opgericht. In 2003 na 9/11 en de oorlog in Irak begon de maatschappij aan een vlootvernieuwingsprogramma. De oude Boeing 717 en DC-9 maakten plaats voor de Boeing 737-700. In 2006 werden daar twee Boeing 777-200ER's aan toegevoegd waardoor er ook rechtstreekse vluchten tussen Japan en Mexico-Stad via Tijuana konden worden aangeboden. 

De COVID pandemie heeft ook voor Aeroméxico grote gevolgen gehad. Begin 2020 daalde de aandelenkoers en gingen er geruchten over een faillisement te ronde. Op 30 juni kondigde de maatschappij een zogeheten Chapter 11 procedure aan in de Verenigde Staten. Dit gaf Aeroméxico de kans om te reorganiseren terwijl het beschermd werd tegen de schuldeisers. Op 1 juli 2021 kondigde Delta Air Lines aan voor 185 miljoen dollar de Chapter 11 schuld over te nemen.