Dublin Airport werd zondagochtend getroffen door een stroomuitval die voor grote verkeerschaos en vertragingen zorgde bij het inchecken. De storing schakelde de noodgeneratoren uit die normaal zorgen voor de continuïteit bij stroomuitval in de regio.
De luchthavenexploitant DAA onderzoekt de oorzaak van de storing en waarschuwt dat sommige vluchten waarschijnlijk vertraging oplopen. Passagiers meldden dat de preclearance-faciliteit in Terminal 2 gesloten was tot ongeveer 11 uur. ESB meldde een “ernstige storing” in Noord-Dublin die 34.000 klanten trof, waaronder delen van Dublin Airport.
Aer Lingus liet weten dat het van plan is het volledige vluchtschema uit te voeren, maar biedt reizigers die hun vlucht missen de mogelijkheid om kosteloos te herboeken binnen zeven dagen. Video’s tonen lange rijen passagiers buiten Terminal 2 die wachtten op instructies van de DAA.
De situatie verbeterde kort na 11:30 uur toen de stroomvoorziening werd hersteld, maar de chaos bij de incheckbalies hield aan. Veel passagiers klaagden over een gebrek aan coördinatie.
Passagier Stephanie Ryan uit South Carolina stond meer dan een uur in de rij en vergeleek de drukte met de situatie tijdens de Covid-periode. Ze was opgelucht binnen te zijn maar onzeker over de status van haar vlucht. Andere reizigers klaagden over het gebrek aan communicatie en voorspelden verdere vertragingen.
Aer Lingus deed er alles aan om de verstoring te minimaliseren en adviseerde reizigers om naar de luchthaven te blijven komen, ondanks mogelijke vertragingen.